Οι πανίσχυρες δυνατότητες του Final Cut Pro X στη διαχείριση και την επεξεργασία του βίντεο, αλλά και τα εκπληκτικά εργαλεία που προσφέρει το Logic Pro για τη σύνθεση, την καταγραφή και την αναπαραγωγή ήχου, έχουν καθοριστική συµβολή στις βιοµηχανίες του κινηµατογράφου, της τηλεόρασης και της µουσικής. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που αναρίθµητοι επαγγελµατίες χρησιµοποιούν καθηµερινά το λογισµικό της Apple.

Τηλεοπτικές σειρές

Η τηλεοπτική σειρά Leverage του TNT µε πρωταγωνιστή τον βραβευµένο µε Όσκαρ ηθοποιό Timothy Hurton, καταγράφει τις περιπέτειες µίας οµάδας που αποτελείται από κλέφτες, hackers και απατεώνες. Δεν αποκλείεται όµως να γνωρίζεις ήδη τη συγκεκριµένη σειρά. Αυτό που ίσως να µη γνώριζες είναι ότι για την παραγωγή της χρησιµοποιείται το Final Cut Pro X, το οποίο τρέχει σε διάφορα iMac και MacBook Pro. Ας ξεκινήσουµε όµως από την αρχή: Τα γυρίσµατα κάθε επεισοδίου γίνονται στο Portland µε κάµερες RED EPIC σε ανάλυση 4K και 5K, ενώ ολοκληρώνονται συνήθως σε 7 ηµέρες. Συνολικά, δηµιουργούνται 200 βίντεο την ηµέρα (1.400 συνολικά) τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Hollywood µε σκληρούς δίσκους. Αφού πρώτα µετατραπούν σε µορφή ProRes και συγχρονιστεί ο ήχος τους µε τη βοήθεια του Assistance Sync-N-Link X, δηµιουργείται στο Final Cut Pro X ένα ξεχωριστό «event» για κάθε ηµέρα γυρισµάτων, που περιέχει όλα τα βίντεο που γυρίστηκαν κατά τη διάρκειά της. Το ίδιο απόγευµα αυτά γίνονται διαθέσιµα στους editors, οι οποίοι ολοκληρώνουν το µοντάζ, µε την επίβλεψη του σκηνοθέτη, αλλά και τη σύµφωνη γνώµη του τηλεοπτικού δικτύου TNT. Το τελικό αρχείο «περνάει» από το Marquis X2Pro Audio Convert to Pro Tools για τη µίξη του ήχου, καθώς και από το DaVinci Resolve για το σωστό χρωµατισµό του, ενώ επιστρέφει στο Final Cut Pro X όπου και εξάγεται σε µορφή ProRes 4444 για ψηφιακή παράδοση στο TNT. Η εταιρεία Electric Entertainment, η οποία έχει αναλάβει το post-production της σειράς, έχει εµπιστευθεί το Final Cut ώστε να µπορεί να ολοκληρώνει το µοντάζ εύκολα και γρήγορα, παρά τα στενά χρονικά όρια που θέτει η τηλεοπτική σειρά. Κι όχι µόνο. Σύµφωνα µε τους ιθύνοντες της εταιρείας, το Final Cut µείωσε σηµαντικά τα έξοδα της παραγωγής, ενώ παράλληλα τους επέτρεψε να έχουν ένα υψηλό ποιοτικά αποτέλεσµα. 

Ταινίες

Οι σκηνοθέτες John Requa και Glenn Ficarra πιστεύουν ότι για να δηµιουργήσεις µία ταινία για έναν «απατεώνα», θα πρέπει τα δικά τους ψέµατα τους να είναι τόσο πειστικά όσο και εκείνου: «Κάθε ταινία είναι µία σειρά από ψέµατα», λέει ο Requa, «όµως θα πρέπει να κάνεις ό,τι είναι απαραίτητο ώστε αυτά να µην εξαγριώνουν το κοινό σου». Στη νέα τους ταινία, Focus, αυτό σήµαινε ότι θα έπρεπε να δηµιουργήσουν πολύπλοκες, πλην όµως ασφυκτικά µονταρισµένες σκηνές, που θα µπορούσαν να «πουλήσουν» τα κόλπα του χαρισµατικού πρωταγωνιστή Nicky Spurgeon (Will Smith). Για να διατηρήσουν στη µεγάλη οθόνη µία διαρκή, πολύπλοκη, αποπλάνηση ήταν απαραίτητη η χρήση ενός εργαλείου που ήταν ακριβώς το αντίθετο: ξεκάθαρο, εύκολο και προσβάσιµο ώστε οι σκηνοθέτες να µπορούν να µοντάρουν τις σκηνές µαζί µε τον διευθυντή µίξης, Jan Kovac. Επιπλέον, θα έπρεπε να ήταν γρήγορο, ώστε να µπορούν να πειραµατιστούν µε διαφορετικές µουσικές και εναλλακτικές λήψεις. Θα έπρεπε να ήταν ευέλικτο ώστε να µπορούν να κάνουν µοντάζ τόσο στον Mac Pro στο στούντιο, όσο και στο MacBook Pro κατά τη διάρκεια των γυρισµάτων. Και θα έπρεπε να ήταν σταθερό και έµπιστο, ώστε να µπορεί να οργανώσει και να επεξεργαστεί αρχεία βίντεο 2K µορφής Apple ProRes 4444 καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγής. Αφού εξέτασαν πολλές και διαφορετικές λύσεις, οι Requa και Ficarra αποφάσισαν να εµπιστευθούν το Final Cut Pro X. Τα αποτελέσµατα ήταν καλύτερα από τα αναµενόµενα. Η ταινία ολοκληρώθηκε έγκαιρα και χωρίς να γίνει οποιαδήποτε υπέρβαση στο budget της, ενώ ήταν ακριβώς όπως την είχαν οραµατιστεί. 

Τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων

Για το WXYZ TV, το µεγαλύτερο σταθµό στο Detroit του Michigan, ο χρόνος που απαιτείται για να φθάσει µία είδηση από το «πεδίο» στον «αέρα» δεν ήταν ποτέ συντοµότερος. Και αυτό γιατί η παραγωγή των βίντεο γίνεται πλέον µε το Final Cut Pro X και το Motion 5. Όλα όµως ξεκινούν από το σηµείο όπου καταγράφεται η είδηση. Με τη χρήση των MacBook Pro, οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί σε ειδικά διαµορφωµένα οχήµατα, οι τεχνικοί του σταθµού αναλαµβάνουν να µεταφέρουν τα αρχεία MPEG-2 QuickTime απευθείας από τις JVC βιντεοκάµερες και να τα επεξεργαστούν στο Final Cut, αξιοποιώντας την ταχύτητα του Magnetic Timeline, την ευελιξία του εργαλείου Trim, καθώς ακόµη και χαρακτηριστικά όπως η διόρθωση χρώµατος, η εξοµάλυνση της εικόνας, αλλά και η βελτίωση του ήχου. Το Final Cut Pro X όµως και µε άλλους τρόπους: Όλοι οι τεχνικοί µπορούν να προσθέσουν 3D γραφικά σε κάθε ιστορία, ώστε να µπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα στο κοινό την κάθε ιστορία - κάτι το οποίο γίνεται πολύ απλά και σε πραγµατικό χρόνο µε τη βοήθεια ειδικά διαµορφωµένων templates στο Motion 5!

Μουσικά Άλµπουµ

Μετά την τεράστια επιτυχία των δύο πρώτων τους άλµπουµ, Franz Ferdinand (2004) και You Could Have It So Much Better (2005), οι Franz Ferdinand θα µπορούσαν να συνεχίσουν να χρησιµοποιούν την ίδια «µαγική» συνταγή και στο τρίτο άλµπουµ τους ώστε οι οπαδοί τους να είναι ικανοποιηµένοι. Ο Alex Kapranos όµως, ο βασικός τραγουδιστής και κιθαρίστας του συγκροτήµατος, αποφάσισε ότι θέλει να δηµιουργήσει έναν ήχο που ήταν πολύ διαφορετικός. Αυτός ήταν ο ήχος του τρίτου άλµπουµ που κυκλοφόρησε το 2009 µε τίτλο Tonight: Franz Ferdinand. Αν και στο µεγαλύτερο τµήµα της µουσικής του καριέρας ο Alex κατέγραφε τη φωνή και τους ήχους της κιθάρας του µε ένα µαγνητόφωνο, αποφάσισε να δοκιµάσει το GarageBand, το οποίο δεν τον ξένισε καθόλου κατά την χρήση του. Μάλιστα, κάποια από τα πειράµατά του κατέληξαν στο Tonight, όπως τα φωνητικά του Twilight Omens (τα οποία καταγράφηκαν από το µικρόφωνο ενός MacBook Pro), αλλά και το µπάσο του Ulysses. Ο Alex συνεχίζει να χρησιµοποιεί το GarageBand για να συλλαµβάνει κάποιες ιδέες του, αν και για τη σύνθεση και τη µίξη της µουσικής έχει στραφεί στην χρήση του Logic Pro - στο οποίο άλλωστε πλέον γίνεται και η τελική µίξη των κοµµατιών στο Λονδίνο.

Μουσικό Στούντιο

Μία µπάντα από το Λας Βέγκας και ένας παραγωγός από το Λονδίνο, συνθέτουν ένα από τα πιο επιτυχηµένα µουσικά άλµπουµ όλων των εποχών σε ένα… virtual studio. Ο λόγος για τους Killers, όσο για το album, δεν είναι άλλο από το γνωστό Day & Age. Πολύ πριν αυτό κυκλοφορήσει, µικρά ψηφιακά του στοιχεία που συνέθεταν τα µέλη της µπάντας στο Λας Βέγκας - αλλά και σε άλλα µέρη των ΗΠΑ κατά τις περιοδείες τους, «ταξίδευαν» στο Λονδίνο, όπου αναλάµβανε την επεξεργασία τους ο Stuart Price. Το Logic τους επέτρεψε να έχουν µία κοινή πλατφόρµα την οποία χρησιµοποίησαν για να συγκεντρώσουν όλους τους ήχους και στη συνέχεια να γίνει η παραγωγή του άλµπουµ. Αν οποιοδήποτε µέλος των Killers είχε οποιαδήποτε ιδέα -µία µελωδία, ένα τµήµα ενός κοµµατιού- µπορούσε απλά να το στείλει στο Λονδίνο. Όταν πλέον οι ιδέες είχαν ωριµάσει και η επεξεργασία τους είχε ολοκληρωθεί ο Price ταξίδεψε στο Λας Βέγκας για να επιβλέψει την ηχογράφηση των 19 από τις συνολικά 40 ιδέες που είχαν ήδη «δουλέψει» τους προηγούµενους µήνες, καθώς και ορισµένα B side cuts. Η παραγωγή ολοκληρώθηκε ωστόσο στο Λονδίνο και πάλι µε τη βοήθεια του Logic