Η αλήθεια είναι πως αν σου αρέσουν τα κλασικά ρολόγια και ειδικά εκείνα τα μικρά αριστουργήματα μηχανικής, προϊόντα της γοητευτικής επιμονής του ανθρώπου στη λεπτομέρεια, ίσως είσαι σχετικά επιφυλακτικός απέναντι σε κάθε τι που λειτουργεί με μπαταρία. 

Παρά ταύτα, φαίνεται ότι τα smartwatches με αιχμή το Apple Watch κερδίζουν πολύ γρήγορα έδαφος, ακόμα και μεταξύ εκείνων που μέχρι πριν από λίγο καιρό έλεγαν πως δύσκολα θα έβγαζαν από το χέρι τους το μηχανικό ή κουρδιστό ρολόι τους για να φορέσουν κάτι άλλο.

Η αλλαγή αυτή αποτυπώνεται πλέον και με τη δύναμη των αριθμών. Τη στιγμή που οι ελβετικοί οίκοι ωρολογοποιίας βρίσκονται αντιμέτωποι με την πρόκληση της υποχώρησης των πωλήσεων, η αγορά των smartwatches «τρέχει» με 300% αύξηση (χρόνο με τον χρόνο). Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο τρίμηνο του 2015 εκτιμάται ότι διατέθηκαν περισσότερα από 8 εκατομμύρια smartwatches, από περίπου 2 εκατομμύρια το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Από αυτά, η Strategy Analytics υπολογίζει ότι περισσότερα από 5 εκατομμύρια ήταν Apple Watch. Με άλλα λόγια, 6 στα 10 smartwatches που πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο το τελευταίο, εορταστικό τρίμηνο του 2015 ήταν της Apple.

Την ίδια περίοδο οι πωλήσεις των ελβετικών ρολογιών υποχώρησαν κατά περίπου 5%, στα 7,9 εκατομμύρια τεμάχια. Αναλυτές εκτιμούν ότι ένας από τους βασικούς λόγους είναι η καθυστερημένη αντίδραση των παραδοσιακών οίκων ωρολογοποιίας και η μη έγκαιρη τοποθέτησή τους στην ακμάζουσα αγορά των smartwatches.