Σε νέες, λιγότερο αυστηρές συστάσεις, για τη χρήση συσκευών με οθόνη και την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων με εκπαιδευτικό περιεχόμενο από τα παιδιά βρεφικής και νηπιακής ηλικίας αντίστοιχα, προχώρησε η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (ΑΑP), επαναδιατυπώνοντας τους σχετικούς προβληματισμούς της.

Συγκεκριμένα, ήρε την απαγόρευση χρήσης συσκευών με οθόνη από τα παιδιά ηλικίας έως δύο ετών, η οποία ίσχυε από το 1999. Πλέον, η AAP αναγνωρίζει ότι ακόμα και τα μικρά παιδιά μπορούν να επωφεληθούν από ορισμένους τύπους οπτικών μέσων, υπό την προϋπόθεση επίβλεψης από τους γονείς. Μάλιστα, μελέτες παρατήρησης δείχνουν ότι τα μωρά – ακόμα και κάτω των 18 μηνών - μπορούν να ενισχυθούν συναισθηματικά επικοινωνώντας με οικία-συγγενικά τους πρόσωπα μέσω βίντεο-συνομιλίας, όπως μέσω του FaceTime.

Από τους 18 έως τους 24 μήνες, η AAP λέει ότι τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα με εκπαιδευτικό περιεχόμενο, πάντα με επίβλεψη. Διευκρινίζεται ότι τα περισσότερα μικρά παιδιά είναι γνωστικά έτοιμα από την ηλικία των 18 μηνών να μάθουν μέσω οθονών, χρειάζονται όμως τη βοήθεια των γονιών.

Οι Αμερικανοί παιδίατροι σημειώνουν ότι τα παιδιά ηλικίας από 2 έως 5 ετών μπορεί να κατανοήσουν διδάγματα από τα ψηφιακά μέσα. Ωστόσο, συνιστούν τον καθορισμό ορίου μίας ώρας την ημέρα μπροστά σε οθόνη και πάντα στο πλαίσιο ότι βλέπουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Και πάλι, η AAP συστήνει ότι οι γονείς πρέπει να παρακολουθούν το περιεχόμενο μαζί με τα παιδιά τους, για να τα βοηθούν στην κατανόησή του.

Για παιδιά ηλικίας 6 ετών και πέρα, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά επίσης τον καθορισμό ορίων στη χρήση ψηφιακών μέσων, προτρέποντας τους γονείς να ελέγχουν ότι ο χρόνος μπροστά σε μία οθόνη δεν μετρά σε βάρος του βραδινού ύπνου και άλλων ενδεδειγμένων συνηθειών. Η ΑΑΡ προτείνει ότι οι γονείς θα πρέπει να δίνουν οι ίδιοι το σωστό παράδειγμα ως χρήστες των ψηφιακών μέσων.