Από τότε που ο εκλιπών Steve Jobs διαπίστωνε τα αναλογικά κενά στον τρόπο λειτουργίας των μονάδων νοσοκομειακής περίθαλψης μέχρι σήμερα, την εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, φαίνεται πως δεν έχουν αλλάξει και πολλά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία οκτώ χρόνια η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επένδυσε 35 δισεκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να ξεκινήσει η μετάβαση προς την ψηφιακή διαχείριση και λειτουργία στον χώρο της Υγείας.

Εντούτοις, η χρήση φορητών συσκευών και σύγχρονων εγκεκριμένων εφαρμογών, που κρατούν σε επαφή τον γιατρό με τον ασθενή, τόσο κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του, όσο και μετά στο διάστημα της αποθεραπείας του, βρίσκεται ακόμα σε πρώιμα στάδια. Αν και προφανώς, τόσο οι γιατροί όσο και οι ασθενείς, χρησιμοποιούν smartphones και tablets στην υπόλοιπη καθημερινότητά τους, αυτά παραμένουν ακόμα έξω από τον κύκλο νοσηλείας, παρά το γεγονός πως φαίνεται ότι μπορούν να φέρουν μια μικρή επανάσταση, αλλάζοντας τα δεδομένα.

Σε κάποια αμερικανικά νοσοκομεία δοκιμάζεται ήδη το μοντέλο «ένα iPad για κάθε ασθενή». Το νοσοκομείο παρέχει στους νοσηλευόμενους από ένα iPad, μέσω του οποίου έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένες εφαρμογές και πιστοποιημένο περιεχόμενο – αντί των διάσπαρτων και συχνά ανακριβών αποτελεσμάτων που θα λάβει κάποιος αν κάνει μια αναζήτηση στο Web γύρω από το θέμα υγείας που τον απασχολεί.

Παράλληλα, οι ασθενείς μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τον γιατρό τους και το νοσηλευτικό προσωπικό και βέβαια τους δικούς τους ανθρώπους. Η παροχή κατάλληλου ενημερωτικού υλικού γύρω από τον απαιτούμενο τύπο νοσηλείας, η πρόσβαση σε ψυχαγωγικό περιεχόμενο και άλλες υπηρεσίες βελτιώνουν το επίπεδο νοσηλείας, δείχνοντας ότι το συγκεκριμένο μοντέλο υποστήριξης έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.